Fource heeft zijn concept voor kleinmateriaal – Universal Parts – volledig op de schop genomen. Het is herzien en vernieuwd, zowel het assortiment als de uiterlijke presentatie. Ook is nu voorzien in een app om producten op te zoeken of te scannen.
“De huidige online catalogus heeft een oubollig uiterlijk, maar functioneert ook niet zoals men dat tegenwoordig verwacht”, stelt Fource-directeur Johan van der Hoeven. Volop reden dus om het over een andere boeg te gooien.
Barcode
Het vernieuwde concept bestaat uit een online en een papieren catalogus, een bestel-app en het Universal Parts opbergsysteem. Dit is beschikbaar als enkele (breedte van 60 cm) en dubbele uitvoering (breedte van 120 cm). De basisvariant bevat een standaard vulling, de uitgebreide bevat meer eenheden van de producten. Alle lades, vakken en planken dragen een barcode met het bijbehorende product. Na het scannen in de app kiest de gebruiker het gewenste aantal, waarna de producten in de winkelmand geplaatst worden. Dit winkelmandje is gekoppeld met mijngrossier.nl en de bestelportalen van de Full Fource grossiers en Full Fource Partners.
Ook het assortiment is vernieuwd. De look & feel is volgens Fource ‘eigentijds’: producten zijn duidelijk afgebeeld, bevatten heldere omschrijvingen en hebben waar noodzakelijk aanvullende informatie, zoals veiligheidsbladen of instructievideo’s. Daarbij is het mogelijk om in de catalogus te zoeken op artikelnummer, EAN-code of synoniemen. Het aanbod is geïntegreerd in mijngrossier.nl.
Index
De indeling van de papieren catalogus bestaat uit veertien hoofdgroepen in verschillende kleuren. Ieder hoofdstuk begint met een index om snel bij het juiste product te komen. De index achterin staat op alfabetische volgorde van de productnamen. Het assortiment is uitgebreid met een volledig nieuw range Tirex elektrische delen en Moby bevestigingsmaterialen. De rest van het pakket bevat merken als Neglin (lampen), Berkleba (tape), Romax (universele uitlaatdelen) en Gates (brandstofslangen). Ook is een complete lijn in blisterverpakking toegevoegd, naast de reguliere verpakking en beschikbare assortimenten.
In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling.
Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa.
Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.
Aftersalesmagazine.nl gebruikt functionele en analytische cookies voor website optimalisatie. Door op "accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van alle cookies.
Deze website gebruikt cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. We gebruiken cookies die analyseren hoe u deze website gebruikt, deze cookies worden alleen in uw browser opgeslagen met uw toestemming. U heeft de mogelijkheid om dit uit te schakelen.
Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor een goed functionerende website. Deze cookies dragen bij aan de basisfunctionaliteit en de veiligheid van de website, ze slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet bijzonder noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses