Gijs Wegh (9) ster in winnend filmpje Porsche

Porsche Classic Center Gelderland is winnaar geworden van de wereldwijde Porsche-klassiekers filmcompetitie 2018. De hoofdrol in het één minuut durende filmpje wordt vertolkt door Gijs Wegh, zoon van eigenaar Mark Wegh van het Gelderse autobedrijf.

Tijdens de finale-avond, tijdens de AcD-Oldtimer-Grand-Prix op het Nürburgring-circuit, werd het filmpje afgelopen zaterdag bekroond. Sindsdien is het op diverse sociale media geprezen en  gedeeld door nationale en buitenlandse branchevolgers.

Originele onderdelen

De verkiezing vond voor het eerst plaats en resulteerde in 67 inzendingen. De huisregels vanuit Porsche: hooguit een minuut, met originele onderdelen van Porsche duidelijk in beeld, evenals minimaal drie verschillende klassieke modellen ‘van het huis’. Bovendien moest het eigen bedrijf dienen als filmset en humor de boventoon voeren. “Over dat laatste valt uiteraard te twisten”, zegt Mark Wegh, “maar af te gaan op de reacties tijdens de finale en sindsdien op Linkedin en Facebook zijn we daarin wel geslaagd.” Te zien is hoe Gijs Wegh in een miniatuur-Porsche via de receptie naar de werkplaats rijdt om een kras te laten herstellen. Even later staat het schaalmodel in de spuitcabine, om kort daarop door een tevreden eigenaar naar buiten te worden gereden. De pay off: ‘Sooner or later we realise your classic dream’.

Toestemming

Voor de uitvoering werkte Porsche Classic Center Gelderland samen met zijn vaste reclamebureau, AGH uit ‘s-Hertogenbosch. Het bureau verzorgt ook onder meer het relatiemagazine dat Wegh twee keer per jaar uitbrengt. De opnamen vonden half juli plaats en namen drie dagen in beslag. “We hebben speciaal toestemming gevraagd, en gekregen, van de basisschool.” Wegh sr. en jr. waren zaterdagochtend overigens nog op hun vakantieadres in zuidelijk Frankrijk. Speciaal voor de uitslagavond vlogen ze naar de Eifel, in de wetenschap dat ze tot de laatste drie waren doorgedrongen. Op zondagochtend vlogen ze terug, gewapend met certificaat, een geldbedrag en eeuwige roem. Binnenkort plaatst Porsche Classic Center Gelderland de making of. Porsche AG gaat het winnende filmpje gebruiken op zijn sociale-mediakanalen. > > Aftersales Magazine had enkele jaren geleden een uitgebreid interview met Mark Wegh over diens collectie Porsches, Volkswagens en Audi’s. Lees het verhaal en bekjik de fotoreportage online.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †