KwikFit benoemt Pieter Bikker tot E-mobility Director. Met deze benoeming laat KwikFit zien dat het bedrijf voor zichzelf een grote rol weggelegd ziet op het gebied van e-mobility en het transport van de toekomst. Bikker neemt in deze nieuwe rol het voortouw in de transitie naar de garage van de toekomst, waar mensen terechtkunnen voor onderhoud aan allerlei verschillende elektrische voertuigen.

“De stap naar e-mobility is voor ons een strategische keuze waarmee wij ook onze bijdrage aan de energietransitie willen markeren.” aldus Martin Post, CEO bij KwikFit. “Met zijn ervaring in de markt en de kennis van de processen binnen KwikFit is Pieter Bikker de ideale persoon om deze transitie te begeleiden.” Bikker trad in 2000 in dienst als Director KwikFit Zakelijk en is sindsdien verantwoordelijkheid voor de business to business sales van KwikFit Nederland. Daarnaast was hij ook verantwoordelijk voor de nieuw ontwikkelde autoglas-business.

“Het KwikFit concept is ijzersterk, mensen kunnen snel bij ons terecht en zijn ook zo weer op weg. Dit concept willen we vertalen naar de e-mobility markt en allerlei verschillende elektrische voertuigen”, zegt Pieter Bikker, E-mobility Director bij KwikFit. “Wanneer we deze vertaalslag goed uitvoeren, kunnen wij als KwikFit een grote rol gaan spelen in de elektrificatie en verduurzaming van het vervoer in Nederland. Daar ga ik me in deze nieuwe functie voor de volle 100 procent voor inzetten.”

Bikker werkt nauw samen met Harold Kappers, die vorig jaar bij KwikFit aan de slag is gegaan als Business Development Manager.

Toenemende vraag naar elektrisch onderhoud

De markt voor elektrische voertuigen blijf groeien. Het ene na het andere elektrische- automerk betreedt de Nederlandse markt en bestaande merken zetten vol in op elektrisch rijden. In 2021 werden voor het eerst meer stekkerauto’s (elektrische en hybride) verkocht dan brandstofauto’s in Nederland. “Bestuurders van elektrische auto’s weten ons al prima te vinden voor een bandenwissel, maar we verwachten dat de onderhoudsbehoefte van deze auto’s breder zal worden en snel zal toenemen. Daar hebben we nu al op ingespeeld”, aldus Arjan van der Meer, Marketing Director bij KwikFit Nederland. “Zo hebben we begin vorig jaar de EV-beurt geïntroduceerd. Tijdens deze beurt voeren onze monteurs controles uit die specifiek zijn afgestemd op de onderhoudsbehoeften van elektrische voertuigen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
7 november 2025
IVA-studenten bezoeken China
7 november 2025
Minder omzet, meer winst Nexen
7 november 2025
Sales versus aftersales
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
Meest bekeken berichten
Recente reacties