Maha koopt Duitse branchegenoot ATT

De Duitse werkplaatsinrichter Maha heeft met ingang van 30 april alle aandelen van land- en branchegenoot ATT Automotive Testing Technologies overgenomen. “Een zeer goede oplossing voor ATT en Maha, maar vooral ook voor hun klanten”, zegt Maha-bestuurslid Michael Amann.

ATT werd in 2000 opgericht als joint-venture van Bosch en Nussbaum. In 2016 maakte ATT Nussbaum Prüftechnik zich los van het moederbedrijf. Sinds eind januari van dit jaar gaat het bedrijf door het leven als ATT Automotive Testing Technologies.

Sinds de afsplitsing van de Nussbaum Groep heeft ATT naar eigen zeggen niet alleen in de Duitse maar ook internationale markt voor testapparatuur een positie van betekenis verworven. “Een sterk punt van ATT is de korte afstand tot de klant”, zegt Maha-directeur Stefan Fuchs. “Uiteraard kunnen de ATT-klanten op ons blijven vertrouwen. We zullen op korte termijn met ze in contact treden.” Een woordvoerder van ATT zegt blij te zijn dat “de weg van groei door innovatie voortaan samen met de Maha Group bewandeld kan worden.”

Nederland

Ons land kent geen vertegenwoordiger van ATT. Vroeger is het merk wel via Nussbaum-importeurs verkocht, maar dat is na 2016 weer gestopt. De producten die ATT maakt zijn gelijksoortig aan die van Maha, zegt Explora-directeur Bart Kamps. “Door de Nederlandse wetgeving op apk-meetmiddelen is het ook niet aannemelijk dat Maha de ATT-producten in Nederland wil gaan verkopen. De markt bekendheid van het merk Maha is ruim voldoende.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *