Mahle verwerft alle aandelen Behr-Hella

Mahle gaat alle aandelen verwerven in zijn joint venture met Hella – Behr Hella Service. De bijbehorende producten gaat het via zijn eigen aftermarketorganisatie verspreiden naar de eindgebruiker.

De stap moet Mahle’s positie op het gebied van thermomanagement versterken. Doel is vanaf 2020 de handel in en distributie van vervangingsonderdelen volledig in eigen hand te hebben. Op dit moment hebben beide partijen ieder de helft van de aandelen in bezit. De joint venture werd in 2005 opgericht. Voor de aandelenovername een feit kan worden, moeten wel nog de Duitse kartelautoriteiten akkoord zijn.

Volle breedte

Mahle zegt grossiers en garages voortaan over de volle breedte te kunnen voorzien van thermoproducten, en dat uit één en dezelfde bron. Olaf Henning, directeur van Mahle’s aftermarket business unit, schetst de toekomstige context. “Efficiënt regelen van de temperatuur zal van groeiend belang worden, voor alle aandrijfvormen. De stap die we vandaag aankondigen stelt ons in staat de best mogelijke ondersteuning te bieden in dit veelbelovende terrein.”

Connectie

Als resultaat van de aandelenoverdracht gaat Hella zijn aftermarketbusiness anders inrichten, zegt directeur Werner Benade. Met name de terreinen Licht en Elektronika krijgen een sterkere connectie met de reparatietips op het gebied van diagnose en kalibreren. Per 1 augustus jl. draait bij Hella de nieuwe dienst Mobiliteitsoplossingen. Doel is om zich sterker te positioneren als partner van de groothandel en de werkplaats.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †