De Duitse onderdelendistributeur WM SE labelt zijn eigen catalogus voor werkplaatsuitrusting om. De benaming WM Tec maakt plaats voor het nieuwe huismerk Monochrom.
De operatie vloeit voort uit de overname van Trost Auto Service Technik, eind 2014. De Duitse kartelautoriteiten gaven daar in augustus 2015 het groene licht voor. Om in de automotive aftermarkt duidelijkheid te creëren, komt er een nieuw, overkoepelend merk voor het wederzijdse equipment en de gereedschappen. Ook optisch is gezorgd voor onderscheid, met de kleur donkergrijs in plaats van het groen-geel van WM Tec.
De huisbeurs van WM Trost – de ‘Werkstattmesse’ – in Dortmund was afgelopen weekeinde het podium voor de officiële presentatie van Monochrom. Het moederbedrijf zegt al tijdens de beurs (250 exposanten, achttienduizend vakmatige bezoekers) orders te hebben geschreven. “Voor de initiatiefnemers is dit een bevestiging dat goede werkplaatsuitrusting niet duur hoeft te zijn er ook mooi kan uitzien”, meldt de onderneming in een eigen terugblik op het evenement.