Monochrom nieuw merk equipment WM

De Duitse onderdelendistributeur WM SE labelt zijn eigen catalogus voor werkplaatsuitrusting om. De benaming WM Tec maakt plaats voor het nieuwe huismerk Monochrom.

monochromDe operatie vloeit voort uit de overname van Trost Auto Service Technik, eind 2014. De Duitse kartelautoriteiten gaven daar in augustus 2015 het groene licht voor. Om in de automotive aftermarkt duidelijkheid te creëren, komt er een nieuw, overkoepelend merk voor het wederzijdse equipment en de gereedschappen. Ook optisch is gezorgd voor onderscheid, met de kleur donkergrijs in plaats van het groen-geel van WM Tec. De huisbeurs van WM Trost – de ‘Werkstattmesse’ – in Dortmund was afgelopen weekeinde het podium voor de officiële presentatie van Monochrom. Het moederbedrijf zegt al tijdens de beurs (250 exposanten, achttienduizend vakmatige bezoekers) orders te hebben geschreven. “Voor de initiatiefnemers is dit een bevestiging dat goede werkplaatsuitrusting niet duur hoeft te zijn er ook mooi kan uitzien”, meldt de onderneming in een eigen terugblik op het evenement.

Nederlandse klanten

Ook de Nederlandse klanten gaan kennismaken met het nieuwe equipmentmerk. Op de afgelopen juni geopende centrale vestiging van WM Automaterialen in Utrecht wordt momenteel gewerkt aan de switch. In de catalogus gaat WM Tec langzaam maar zeker verdwijnen. Binnen enkele maanden moeten de artikelnummers, afbeeldingen en omschrijvingen zijn aangepast. De onderliggende techniek van de producten blijft ongewijzigd: die komt ook als Monochrom van dezelfde, Duitse fabrikanten.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar