Nexion en Stenhoj bundelen krachten

De equipmentproducenten Nexion en Stenhoj bundelen hun krachten. Overeengekomen is dat Nexion 75 procent van de aandelen Stenhoj krijgt. Beide familiebedrijven hebben de overeenkomst officieel bekrachtigd.

De gecombineerde omzet bedraagt ruim 340 miljoen euro, behaald met meer dan tweeduizend medewerkers. De productlijnen vullen elkaar volgens de ceo’s van Nexion en Stenhoj goed aan, in termen van aanbod en geografische dekking. Beide partijen denken te profiteren van elkaars distributiekanalen. Nexion Group bestaat meer dan 65 jaar en heeft haar hoofdkantoor in Italië. De onderneming ontwikkelt en produceert apparatuur om banden te wisselen, te balanceren en uit te lijnen. Het portfolio omvat onder meerde merken Corghi, Mondolfo, Orlandini en Bright. Het aanbod van Stenhoj bestaat uit hefbruggen en testapparatuur op het gebied van remmen, koplampen en emissie.

Stenhoj

Soren Madsen, ceo van de Stenhoj Group, wijst op de schaalvergroting die zich voltrekt in de automotive aftermarket. “Sterke partners vinden is cruciaal, als je een winnaar wil zijn op de markt van morgen. Vandaag creëren we op ons gebied de sterkste groep van equipmentaanbieders in Europa, misschien wel in de wereld.” Madsen blijft ceo van de Deense onderneming. In Nederland wordt Stenhoj gedistribueerd door Stokvis Equipment. Directeur Arian van den Berg spreekt van “een spectaculaire deal” en “mooie synergie”. Of er gevolgen zullen zijn voor het Stokvis-assortiment is nog onbekend. Vlnr: Claudio Spiritelli (ceo Nexion), Cynthia Corghi (mede-eigenaar Nexion), Lene Madsen (mede-eigenaar Stenhoj) en Soren Madsen (mede-eigenaar en ceo Stenhoj).

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar