De equipmentproducenten Nexion en Stenhoj bundelen hun krachten. Overeengekomen is dat Nexion 75 procent van de aandelen Stenhoj krijgt. Beide familiebedrijven hebben de overeenkomst officieel bekrachtigd.

De gecombineerde omzet bedraagt ruim 340 miljoen euro, behaald met meer dan tweeduizend medewerkers. De productlijnen vullen elkaar volgens de ceo’s van Nexion en Stenhoj goed aan, in termen van aanbod en geografische dekking. Beide partijen denken te profiteren van elkaars distributiekanalen. Nexion Group bestaat meer dan 65 jaar en heeft haar hoofdkantoor in Italië. De onderneming ontwikkelt en produceert apparatuur om banden te wisselen, te balanceren en uit te lijnen. Het portfolio omvat onder meerde merken Corghi, Mondolfo, Orlandini en Bright. Het aanbod van Stenhoj bestaat uit hefbruggen en testapparatuur op het gebied van remmen, koplampen en emissie.

Stenhoj

Soren Madsen, ceo van de Stenhoj Group, wijst op de schaalvergroting die zich voltrekt in de automotive aftermarket. “Sterke partners vinden is cruciaal, als je een winnaar wil zijn op de markt van morgen. Vandaag creëren we op ons gebied de sterkste groep van equipmentaanbieders in Europa, misschien wel in de wereld.” Madsen blijft ceo van de Deense onderneming. In Nederland wordt Stenhoj gedistribueerd door Stokvis Equipment. Directeur Arian van den Berg spreekt van “een spectaculaire deal” en “mooie synergie”. Of er gevolgen zullen zijn voor het Stokvis-assortiment is nog onbekend. Vlnr: Claudio Spiritelli (ceo Nexion), Cynthia Corghi (mede-eigenaar Nexion), Lene Madsen (mede-eigenaar Stenhoj) en Soren Madsen (mede-eigenaar en ceo Stenhoj).
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
13 mei 2025
Ook ERA breidt airco-assortiment uit
13 mei 2025
Auto Nassau wordt TOP Merkspecialist Fiat
13 mei 2025
Nieuwe obligatie-uitgifte Fastned
13 mei 2025
Equipmentdivisie Alliance krijgt vorm
13 mei 2025
Ayvens bouwt nieuwe remarketinglocatie
13 mei 2025
Buiten kantooruren: ‘Iedere dag ben ik met mijn hobby bezig’
Meest bekeken berichten
Recente reacties