Onder de naam Tech360 introduceert de Partspoint Group deze maand een programma met technische ondersteuning en training voor het garagebedrijf. De uitrol verloopt via Brezan, TC Staadegaard en AD Grossiers.

Garagebedrijven kunnen bij Tech360 terecht voor technische vragen, toegang tot een kennisdatabase met ruim 9.500 items, Remote Services (zoals inleren van sleutels en trekhaken), Pass Thru (86 procent van het wagenpark), instructievideo’s en assistentie op locatie.

Specialiseren

Het programma voorziet verder in twee praktijkgerichte trainingsdagen per jaar. Garagebedrijven kunnen zich zo specialiseren tot Dieselpro, Aircopro, Turbopro of Hybridpro. Het programma wordt ondersteund door een eigen website. Binnenkort worden Tech360-presentatieavonden voor garagehouders gegeven. GMTO zal dan live laten zien hoe de Pass Thru-oplossing in de praktijk werkt.

Reparatie

Fred Kamphuis, vorige week benoemd tot directeur Productmanagement & Inkoop, is projectleider voor Tech360. Cor Baltus, CEO PartsPoint Group: “Binnenkort zal elke auto voor reparatie of regulier onderhoud, via Pass Thru, in verbinding met de autofabrikant gebracht moeten worden. Met Tech360 kan het garagebedrijf dit voortaan zelf, zonder een beroep op het dealerbedrijf te hoeven te doen.” De ondersteuning kost 1295 euro per garage per jaar.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
Meest bekeken berichten
Recente reacties