Partspoint Group neemt Dabeko over

Automaterialengroothandel Dabeko is overgenomen door Partspoint Group. Alle filialen van de grossier (Dalfsen, Coevorden, Drachten, Groningen en Assen) gaan zelfstandig en onder eigen naam opereren binnen Partspoint Group. Alle ruim honderd Dabeko-medewerkers blijven daar in dienst.

Dabeko neemt in het noordoosten van Nederland een sterke marktpositie in. Het management, Anton van der Kolk en Remco Kemerink, zal aanblijven en krijgt van Partspoint volledig mandaat om het beleid te continueren. “We hebben goed nagedacht over onze positie in deze consoliderende markt”, zegt Van der Kolk. “We doen er goed aan Dabeko aan te sluiten bij een krachtige partner. Met de Partspoint Group hebben we een ‘goed huis’ voor ons bedrijf en een uitstekende werkgever voor onze medewerkers gevonden.” Remco Kemerink ziet schaalvoordeel op het gebied van automaterialen, banden, marketingconcepten, technische ondersteuning (onder meer Tech360) en concepten (onder meer  telematica).

Bandenhandel

Cor Baltus (CEO PartsPoint Group) omschrijft Dabeko als “een toonaangevende grossier, die onderdelen over de gehele breedte biedt.” Hij wijst verder op de interne kennis van de internationale bandenhandel, mede door de deelname in Tyrenet. “Het bedrijf is gezond en beschikt over veel verkoopexpertise. Dabeko heeft voor zijn klanten een sterk logistiek model opgezet; deze kennis komt nu ook ten goede aan het gehele Partspoint-netwerk. Door de aanzienlijke omzettoename draagt deze overname ook bij aan onze schaalvergroting. Mede hierdoor zullen onze investeringen in  logistiek, automatisering en assortiment nog beter gaan renderen.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †