DiagnosES brengt een benzinemotorversie op de markt van het reinigingsadditief Revive. Een  behandeling minimaliseert volgens de leverancier roet- en koolaanslag op de achterzijde van de inlaatkleppen van direct ingespoten benzinemotoren.

Van het product bestond al enige tijd een toepassing voor dieselmotoren. “Een veel gehoorde vraag van gebruikers was: kan ik het ook toepassen in een benzine-omgeving?”, zegt Streuman. Op zichzelf was dat mogelijk, maar omdat het gedrag en werking van Revive bij de ontwikkeling is afgestemd op een andere brandstof, introduceert de fabrikant nu toch een speciale, voor benzine ontwikkelde versie.

Doorstroming

Bij de toepassing kunnen garagebedrijven denken aan motoren zoals TSI, TSFI, HPi, THP en GDi. Doordat er geen brandstof langs de kleppen stroomt krijgt vervuiling hier een kans. “Zonder behandeling wordt de doorstroming belemmerd, waardoor de motor rijk zal lopen, het vermogen afneemt en het brandstofverbruik stijgt.” Iedere grote onderhoudsbeurt Revive benzine toevoegen voorkomt dit probleem, stelt Streurman. Verder zou het middel bij turbomotoren het koppel  herstellen. De leverancier stelt dat met Revive benzine het inlaattraject zonder demontage te reinigen valt, binnen tien minuten. Daarna dient een stevige proefrit gemaakt te worden van ongeveer twintig minuten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
10 november 2025
Eric Bolhaar start als Sales Manager Automotive Benelux bij Eurol
10 november 2025
Verdienmodel boven idealisme
7 november 2025
IVA-studenten bezoeken China
7 november 2025
Minder omzet, meer winst Nexen
7 november 2025
Sales versus aftersales
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
Meest bekeken berichten
Recente reacties