Roel de Bijl in directie PartsPoint Group

Het directieteam van PartsPoint Group is recentelijk aangevuld met Roel de Bijl; hij is benoemd tot Director Network Operations, en daarmee verantwoordelijk voor de Brezanketen in Nederland en België. De Bijl heeft ervaring in zakelijke en technische dienstverlening, voor onder meer MotracLinde en Coca Cola Enterprises.

Zijn taak is het alle recente ontwikkelingen in goede banen te leiden. PartsPoint Group bestaat uit onder meer Brezan Automaterialen, Staadegaard Automotive en Technische Centrale. Daarnaast is na de verkoop van de AD-activiteiten in België het nieuwe bedrijf AD Nederland ontstaan. Tevens is meer focus gelegd op de Brezanformule in België, door de overname van Distri Pieces Auto. Het directieteam wordt onveranderd aangevoerd door ceo Cor Baltus. Verder bestaat het uit Johan van Veldhuisen (cfo), Peter Meyer (director central operations) en Simon Staadegaard (director Staadegaard-TC). Tegelijkertijd is Frank Doorenbos benoemd tot director innovation & business development. “Na de flinke investeringen van PartsPoints moederbedrijf, AutoBinck Group, in onder meer Smart Mobility zal innovatie ook in de bestaande bedrijven veel managementaandacht vergen”, zegt PartsPoint Group in een verklaring.

Tech360

Met ingang van 1 juli 2017 zal Fred Kamphuis in dienst treden als projectmanager Tech360, een nieuw concept van PartsPoint ter ondersteuning van het autobedrijf. Kamphuis was in zijn vorige functie bij Sator Holding als marketingmanager Concepts verantwoordelijk voor de opzet van technische trainingsprogramma’s voor het autobedrijf.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †