Bestaande en aanstaande filiaalmanagers van KwikFit kunnen bovenop hun salaris tot 50.000 euro extra verdienen als zij in staat zijn de klanttevredenheid en de omzetten aanmerkelijk te verhogen. Die belofte deed Martin Post, algemeen directeur van KwikFit, onlangs via LinkedIn.

“Eigenlijk zoeken wij geen managers, maar leiders met ondernemersvaardigheden, uiteraard in vaste dienst, maar met veel vrijheden om hun eigen succes te bepalen”, licht Martin Post desgevraagd toe. “Geen eendagsvliegen die even snel willen scoren, maar gedreven ondernemers die meerjarig hun succes weten uit te bouwen, die een job bij KwikFit bijna als een zekerheid voor een goed pensioen willen zien en daar zelf de basis voor leggen.”

Groei

De wens om de komende tijd aanzienlijk te groeien is de reden dat KwikFit deze oproep aan zijn ondernemers doet, immers: door de filiaalmanager te laten streven naar een hoge klanttevredenheid en meer klanten voor de werkplaats, neemt ook de omzet toe. ” KwikFit weet als geen ander dat mensen het succes van het bedrijf bepalen, of dat nu op de werkvloer is, aan de receptiebalie, in het centrale magazijn of op ons support office. De filiaalmanager is de aanjager van de groei. De autonome groei van een filiaal bepaalt onze groei. Logisch dus dat we de vestigingsmanager mee moeten laten profiteren van die groei. De vestigingsmanager staat niet voor niets op die pole position in het filiaal. Dat is de potentiële winnaar en die wordt goed beloond voor zijn prestaties.”

Om zijn filiaalmanagers in staat te stellen top te presteren heeft KwikFit de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het optimaliseren van de service die het zijn klanten biedt. “We investeren continu in kennis en kunde voor onze medewerkers en in state of the art werkplaatsequipment. Denk aan uitlijnapparatuur en ADAS-kalibratie. Dat leverde ons de afgelopen jaren een 8,8 als rapportcijfer op. Die 8,8 is een onwaarschijnlijk hoge score, zeker als je bedenkt dat dit klantwaarderingscijfer het gemiddelde is van ruim 60.000 reviews. Met deze klantwaardering zorgen we ervoor dat vaste klanten tevreden klanten blijven en dat we onze relatie met de klanten verder kunnen versterken. Onze uitstekende service is bovendien een magneet voor nieuwe klanten.”

Topprestatie

Dat het leveren van zo’n topprestatie wat vergt van de filiaal- of vestigingsmanager erkent Martin Post. “De filiaal- of vestigingsmanager is de directe en belangrijkste schakel tussen de klant en onze organisatie. Hij is de aanvoerder die ervoor zorgt dat zijn team dagelijks een topprestatie levert. Die topprestatie is nodig om onze klanten die service te bieden waar ze blij van worden. Altijd blije klanten, dat is onze propositie en die willen we, nee, móeten we iedere dag waarmaken. De klant verandert snel, net als de technologie in de auto. De klant wordt ook mondiger en stelt steeds hogere eisen aan zijn serviceadres. Hij of zij wil ervan overtuigd zijn dat zijn of haar benzine-, diesel-, hybride, dan wel elektrische auto weer optimaal presteert en maximaal rijveilig is als deze bij een KwikFit-vestiging is onderhouden of gerepareerd. En als de filiaalmanager dan als leider van zijn team een topprestatie levert, vinden we dat deze ook top beloond moet worden.”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties