Winnen

Gekscherend heb ik het wel eens tegen de jury gezegd. “Wij weten dat wij gaan winnen.” In mijn ondernemerschap en in het creatieproces handel ik vanuit ‘Eerst geloven, dan zien!’ Dit gedachtegoed en vertrouwen breng ik dan ook graag over op iedereen die onderdeel is van het team Dorpsgarage Elshof. Met deze ‘spirit’ en winnaarsmentaliteit zijn we dan ook de verkiezing van Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2022 ingegaan. Op 28 juni jl. kwam tijdens het jaarlijkse congres van Bovag in Nieuwegein het verlossende woord: Dorpsgarage Elshof mag zich een jaar lang ‘Beste Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2022’ noemen. Hier zijn we natuurlijk enorm trots op!

De weg naar deze titel was een geweldige rollercoaster, waarin alle tandjes werden bijgezet, de werkprocessen volledig op scherp stonden en waar we tegelijkertijd als team ook veel plezier aan beleefden. Vol gezonde spanning naar de finale kun je wel stellen! Begin december 2021 werd bekendgemaakt dat we waren genomineerd in de top 10. Dit voelde voor ons al als een erkenning voor het harde werk dat we dagelijks verrichten en de manier waarop we dit graag doen in onze bedrijfsvoering. Medio januari 2022 kregen we te horen dat we in de finale zaten. Ons geluk kon niet op, met de wetenschap dat we dit al hebben bereikt tegenover 3600 andere onafhankelijke autobedrijven die lid zijn van Bovag. Hierbij zijn we onder de loep genomen door een onafhankelijke keuringsinstantie, waarbij consultants op de werkvloer kwamen observeren en ook zogeheten mystery shoppers een bezoek kwamen brengen. Hiervan werden de resultaten beoordeeld door een vakjury onder leiding van de ANWB.

Vanaf dat moment mochten we het afleggen tegenover Auto Olijnsma uit het Friese Gytsjerk en Garage Schel uit Angerlo. In de race naar de finale werd ons het hemd van het lijf gevraagd door de vakjury en hebben we uitgebreid ons bedrijfsverhaal gepresenteerd. In mei kwam de Bovag een film opnemen voor de finale. De spanning werd weer even opgevoerd. Alle medefinalisten waren heel supportive naar elkaar. Zo zijn we in mei en juni op bezoek geweest bij Auto Olijnsma en Garage Schel, waar zij ons een persoonlijke rondleiding gaven bij hun inspirerende bedrijf. Heel gaaf!

Nadat wij tot winnaar uitgeroepen waren, kwam er een vloedgolf aan felicitaties en publiciteit op ons af. Onwijs leuk! We zijn dan ook heel blij en trots, én blijven graag uitdragen waar wij voor staan: openheid en transparantie naar onze ‘gasten’ en het personeel. Gastheerschap is onderdeel van onze trainingen. We voeren uitsluitend reparatie en onderhoud uit. Kenmerkend voor ons is dat in de werkprocessen een hoge mate van digitalisering aanwezig is, waarop het bedrijf wordt gestuurd. In de bedrijfscultuur is de onderlinge verbinding voelbaar. De fun-factor heeft altijd hoge prioriteit. Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer je goed bent voor je personeel, zij dit ook voor je ‘gasten’ zullen zijn!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *