Een stijgend aantal bij Bovag aangesloten ondernemers ervaart beleveringsproblemen. Dat blijkt uit de recente coronamonitor van de brancheorganisatie. 37 procent ervaart deze problemen, tegen 29 procent in de vorige monitor. Ook zien ondernemers vaker dat er minder werk de werkplaats binnenkomt.

Dat het werk in de werkplaats terugloopt, is ook te zien aan het aantal ondernemers dat denkt afscheid te moeten nemen van werkplaatspersoneel: 10 procent meer dan begin dit jaar.

Omzet

Gevolg van een en ander is dat twee derde van de ondernemers momenteel omzetverlies lijdt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat omzetverlies is gemiddeld 34 procent. Meer dan de helft van de Bovag-leden heeft op enig moment in de coronacrisis overheidssteun gehad.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties