De Alwaysbemobile Company, moeder van onder meer de formules Profile Tyrecenter, James Autoservice, ABC Autoservice, Autoglaz en AH Autoschadeherstel, wil in 2012 bij al zijn vestigingen een laadpaal voor elektrische voertuigen laten plaatsen. In totaal gaat het binnen de EV-strategie om 312 bedrijven. Ook zal al het vervangend vervoer elektrisch worden.

Dit zei ceo Luc van Bussel tijdens een relatiebijeenkomst die Achmea organiseerde voor relaties en die ruim tweehonderd bezoekers trok. De bijeenkomst, genaamd Van Breken Naar Bouwen, werd georganiseerd in samenwerking met Automotive Insiders.

Onder leiding van dagvoorzitter Gwen Jansen en haar ‘sidekick’ Hans Blink van Athlon Car Lease vertelde een aantal sprekers hoe men tijdens de economische turbulentie van de afgelopen jaren en nu van de nood een deugd maakt(e). Zo onderging Markeur (Motorhuis, Autoschadehuis en Multilease) de afgelopen drie jaar een transformatie van een automotivebedrijf naar een marktgerichte retailer met een flexibele kostenstructuur, vertelde marketingdirecteur Ruud van Munster.

Opmerkelijk was ook de bijdrage van Dick Monté van uitlatenfabrikant Bosal, die het begrip ‘marktdruk’ een nieuwe dimensie gaf. In de leveringscontracten met autofabrikanten is namelijk opgenomen dat Bosal ieder jaar drie procent goedkoper moet worden. Een uitdaging die je als bedrijf messcherp houdt, bleek uit de woorden van Monté. “Het komt er op neer dat je keer op keer je overzichten met kostenplaatsen doorneemt en alles kritisch tegen het licht houdt.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties