Renault Nederland behandelt internet aanvragen op een nieuwe manier. Zeven dealers, verspreid over het land, hanteren de komende zes maanden een aanpak waarbij klantcontact via internet omgezet wordt in showroombezoek.

“Het verkoopproces vormt de basis bij ieder contact met potentiële klanten, als commercieel dealerbedrijf ben je gericht op het verlenen van service en het genereren van omzet”, zegt Jelle Slim, productmanager Renault Top Occasion bij Renault Nederland. “Het persoonlijke contact en het presenteren van je producten en diensten ontbreekt in onze huidige werkwijze. Dealers kunnen nu het klantcontact op internet persoonlijk maken, hun auto’s gedetailleerd presenteren en daarmee meerwaarde creëren.”

Video

Alle internetaanvragen worden met een persoonlijke videoboodschap opgevolgd. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van Cit Now, een oplossing die speciaal ontwikkeld is voor de autobranche. Een videoboodschap is snel en gemakkelijk gemaakt en kan direct op het internet worden gezet. Op een speciaal afgeschermde pagina, in de huisstijl van Renault, wordt de video aan de klant gepresenteerd.

Conversie

Cit Now is afkomstig uit het buitenland en wordt daar al ruim vier jaar ingezet. Sinds kort is het ook op de Nederlandse markt beschikbaar. Renault Nederland is één van de eerste importeurs die Cit Now op grote schaal inzet.

Door middel van wekelijkse en maandelijkse rapportage worden de resultaten van de dealers nauwlettend gevolgd. Resultaten wijzen uit dat een lead-order conversie van veertig procent haalbaar is.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties