Glasgarage gaat gaat alle werkprocedures omtrent het vervangen van ‘intelligente’ autoruiten vastleggen en beoordelen. Het heeft daartoe een overeenkomst gesloten met Dekra. Met de overeenkomst wil het galsschadebedrijf de kwaliteit waarborgen.

Regensensoren, GPS, Head-Up displays, voetgangersdetectie, afstandmeters, rijbaansignaleringen; de voorruit van een auto bevat steeds meer high-tech hulpmiddelen voor de bestuurder. In geval van autoruitschade maakt het de reparatie een stuk complexer. Het vereist zorgvuldigheid en expertise. Onjuiste handelingen tijdens vervanging of reparatie kunnen de veiligheidssystemen ontregelen, waardoor de systemen niet nauwkeurig of helemaal niet meer werken. 

Steekproeven

Om de kwaliteit nog beter te waarborgen en voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen heeft GlasGarage het initiatief genomen om alle werkprocedures hieromtrent te laten beoordelen.

Volgens Leo Smid, commercieel directeur van Glasgarage, moet het beoordelingstraject een waarborg zijn voor kwaliteit. “Je kunt natuurlijk van alles afspreken en op papier zetten maar als je het niet controleert dan heeft het weinig zin. Met deze overeenkomst leggen we onszelf een hoge standaard op die we door middel van steekproeven zullen controleren.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
9 april 2025
Partnership Vinacles en EV-Database voor rijkere EV-data
Meest bekeken berichten
Recente reacties