Autobedrijf Van Voorden is de nieuwste deelnemer van Quick Repair Service Benelux (QRS). De Kia-dealer kiest voor de shop-in-shop-formule van QRS en is onderdeel van de Van de Walle Autogroep. Naast Kia voert de dealer tevens Opel en heeft het een universeel schadebedrijf in Hilversum.
Jan van de Walle: “We speelden al langer met de gedachte om ons bedrijf met merkonafhankelijke activiteiten uit te breiden. De modulaire opbouw van QRS sprak ons aan. Veel in ons bedrijf is al goed georganiseerd. Zo hebben we een eigen call center. QRS heeft dat geïntegreerd in de marktbewerkingsplannen. Bovendien hebben ze vooraf een diepgaand marktonderzoek in ons specifieke afzetgebied gedaan.”
Naast QRS shop-in-shop is er ook nog QRS XL. Dit is een QRS vestiging op een aparte locatie, die ontwikkeld wordt voor ex-dealers en merkonafhankelijke autobedrijven.
Het QRS-concept is modulair van opbouw. Zo kan gekozen worden voor ondersteuning op het gebied van marketing, ICT, training, online marktbewerking en call center diensten. Naast aftersales zijn er ook modules voor de occasionverkoop, zoals de Ideale Verkoop Mix. Deze module geeft aan welke modellen in een bepaald gebied het populairst zijn. Zodat het inkoop- en inruilbeleid beter gestuurd kan worden.