De schadebranche bereidt zich voor op de toekomst. Een toekomst met minder schadebedrijven, moeilijk te repareren auto’s, hernieuwde aandacht voor de kleinere cosmetische schades, nieuwe toetreders en nieuwe businessmodellen. Zaken die allemaal aan bod komen op de bijeenkomst van Automotive Insiders op 25 juni.
Op de bijeenkomst zal ook de presentatie van de tweede editie van de Aumacon Schadeketen top 25 plaatsvinden. Clem Dickmann, directeur Aumacon, zal in zijn presentatie de belangrijkste trends in de branche schetsen en toelichting geven op de uitkomsten van het onderzoek.
Peter de Roo, Business Development Manager bij EMM, zal het nieuwe franchiseconcept dat EMM heeft ontwikkeld toelichten.
Derk Roodhuijzen de Vries van Fixico ontwikkelde een app. Inmiddels is er een landelijk dekkend netwerk van aangesloten schadebedrijven. Dankzij alle verzamelde data weten we nu wat de consument echt belangrijk vindt.
Jacco Floris, Manager Techniek, Garantie en Systemen bij Mercedes-Benz Nederland, staat stil bij de technologische ontwikkelingen die plaatsvinden en wat dat betekent voor de schadesector. Hij bespreekt de invloed van technische innovaties, aluminium voertuigen en de (levensgevaarlijke) situaties die zich voordoen bij reparatie aan hybride en elektrische auto’s.
Nico Hilderink, directeur CRSi, zal de Nederlandse markt vanuit een Europees perspectief bekijken. Hij verbaast zich over het conservatisme in de schadebranche en het gebrek aan visie en strategie.
Deelnemers ontvangen 50 euro korting op de nieuwste uitgave van de Schadeketen Top-25. De oorspronkelijke prijs van het boek bedraagt 175 euro.