Focwa Autoruitherstel introduceert het Mystery Man-onderzoek. De branchevereniging doet dit om de kwaliteitseisen, betrouwbaarheid en correcte dienstverlening van bestaande en potentiële leden te testen.
Wilma Dijkema, voorzitter vakgroep Focwa Autoruitherstelbedrijven: “Elke verzekeringsmaatschappij of Focwa-lid kan bij ons een melding doen als men meent niet goed te zijn behandeld of denkt dat het bedrijf zich niet aan de regels houdt.”
Lijkt de melding gegrond, dan schakelt Focwa Autoruitherstel meteen AQ Services in, een onafhankelijke externe specialist in mystery shopping. Voorbeelden van meldingen zijn onder meer het weggeven van het eigen risico aan de consument of het uitvoeren van werkzaamheden op parkeerplaatsen.
Bij aanmelding
Dijkema: “Ook bij de toetsing vooraf van potentiële leden is een verdergaande professionalisering doorgevoerd. Deze toetsing wordt nu eveneens uitgevoerd door AQ Services. Tijdens een bezoek aan het bedrijf van het potentiële lid wordt via een uitgebreide controle tot in detail getoetst of het bedrijf voldoet aan de toelatingseisen.”