Opel presenteert in maart op de autosalon van Genève het online dienstenpakket Onstar. Dit is een telematicapakket en biedt onder meer voertuiginformatie via een smartphone app. Denk hierbij aan het uitlezen van de bandenspanning en de levensduur van de olie. Onstar is ook meteen een eCall-systeem en stelt maandelijks een rapport op met de belangrijkste informatie over het voertuig.

Onstar is Opel’s nieuwste ontwikkeling in connectiviteit in Europa. In de Verenigde Staten, Canada, China en Mexico maken inmiddels meer dan zeven miljoen berijders gebruik van het assistentiepakket. De auto fungeert hierbij als Wifi-hotspot, waar maximaal zeven mobiele apparaten tegelijkertijd aan kunnen worden gekoppeld. Zo kunnen inzittenden bijvoorbeeld films streamen, tv kijken en games spelen.

“Opel Onstar maakt rijden veiliger en meer ontspannen”, vertelt Karl-Thomas Neumann, ceo van de Opel Group. Het systeem biedt 24 uur per dag toegang tot hulp en assistentie. Er is altijd een helpdeskmedewerker beschikbaar en als de airbag in actie komt, alarmeert Opel Onstar automatisch de hulpdiensten.

De berijder kan met de app de auto ook openen en op slot doen. Mocht de auto worden gestolen, dan helpt Onstar de politie om het gestolen voertuig te lokaliseren.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 augustus 2025
Mijlpaal: 10 miljoen auto’s in Nederlands wagenpark
18 augustus 2025
VZR hekelt bijtellingsplan voor werkgevers
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
Meest bekeken berichten
Recente reacties