Op verzoek van Aftersales Magazine ondervroeg marktonderzoeksbureau Multiscope consumenten naar de naamsbekendheid van grote werkplaatsketens en -formules. Samenvattend kunnen we in ieder geval stellen dat hier nog wel wat missiewerk nodig is.

De grote automerken hebben een belangrijk ding voor op het universele kanaal en dat is naamsbekendheid. Lokale merkdealers liften dus mee op de naamsbekendheid van het gevoerde merk, waarbij het ene merk wat sterker scoort dan het andere. Onafhankelijke werkplaatsketens en -formules hebben hier ronduit een uitdaging.

Van de onderdeelfabrikanten geniet Bosch nog het meest van de naamsbekendheid maar of dat ook komt van de auto-onderdelen of meer van het witgoed? Volgens de enquête staat Bosch Car Service pas op de vijfde plaats (23,1 procent), na Vakgarage (30,7 procent). De top drie wordt geheel gevuld door de bandenserviceketens-van-oudsher die inmiddels richting fullservice opschuiven: Kwik-Fit (91,5 procent), Profile Tyrecenter (58,5 procent) en Euromaster (39,6 procent).

Lees hier het volledige onderzoek met cijfers >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties