Op verzoek van Aftersales Magazine ondervroeg marktonderzoeksbureau Multiscope consumenten naar de naamsbekendheid van grote werkplaatsketens en -formules. Samenvattend kunnen we in ieder geval stellen dat hier nog wel wat missiewerk nodig is.

De grote automerken hebben een belangrijk ding voor op het universele kanaal en dat is naamsbekendheid. Lokale merkdealers liften dus mee op de naamsbekendheid van het gevoerde merk, waarbij het ene merk wat sterker scoort dan het andere. Onafhankelijke werkplaatsketens en -formules hebben hier ronduit een uitdaging.

Van de onderdeelfabrikanten geniet Bosch nog het meest van de naamsbekendheid maar of dat ook komt van de auto-onderdelen of meer van het witgoed? Volgens de enquête staat Bosch Car Service pas op de vijfde plaats (23,1 procent), na Vakgarage (30,7 procent). De top drie wordt geheel gevuld door de bandenserviceketens-van-oudsher die inmiddels richting fullservice opschuiven: Kwik-Fit (91,5 procent), Profile Tyrecenter (58,5 procent) en Euromaster (39,6 procent).

Lees hier het volledige onderzoek met cijfers >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 oktober 2025
Autotrack biedt SoH-certificaat bij (PH)EV
3 oktober 2025
5,4 procent meer occasions verkocht in september
3 oktober 2025
App vergelijkt kosten laden en tanken
3 oktober 2025
Innovaties in carwash
2 oktober 2025
Bart Boerboom verruilt Eurol voor Euromaster
1 oktober 2025
Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek
Meest bekeken berichten
Recente reacties