Een regen aan klachten van consumenten heeft vijf grote autoverhuurders in Europa ertoe aangezet hun werkwijze te vereenvoudigen en transparanter op te treden. Het gaat om Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz en Sixt die samen met de Europese Commissie hierover overeenstemming hebben bereikt.

De laatste twee jaar steeg het aantal klachten over autoverhuurders van 1050 naar 1750. Reden voor de EC om in te grijpen. Consumenten gaan profiteren van autoverhuurbedrijven ‘nieuwe stijl’. Er komen duidelijkere verzekeringspolissen en tankopties, een redelijkere afwikkeling van schadegevallen en transparantere prijzen. Zo houden verhuurders niet langer de hele borg in als er sprake is van een kleine schade, waarvan de kosten veel lager zijn dan de borg, meldt Fleet & Mobility.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
15 september 2025
Autotechnicus Nick Joosten elfde in EuroSkills-finale in Denemarken
15 september 2025
Snel fors betere marktdekking Monroe-veren
15 september 2025
Gebruik van gebruikte onderdelen
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
Meest bekeken berichten
Recente reacties