Een regen aan klachten van consumenten heeft vijf grote autoverhuurders in Europa ertoe aangezet hun werkwijze te vereenvoudigen en transparanter op te treden. Het gaat om Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz en Sixt die samen met de Europese Commissie hierover overeenstemming hebben bereikt.

De laatste twee jaar steeg het aantal klachten over autoverhuurders van 1050 naar 1750. Reden voor de EC om in te grijpen. Consumenten gaan profiteren van autoverhuurbedrijven ‘nieuwe stijl’. Er komen duidelijkere verzekeringspolissen en tankopties, een redelijkere afwikkeling van schadegevallen en transparantere prijzen. Zo houden verhuurders niet langer de hele borg in als er sprake is van een kleine schade, waarvan de kosten veel lager zijn dan de borg, meldt Fleet & Mobility.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
Occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
2 juli 2025
1,0 procent meer apk’s in eerste halfjaar
2 juli 2025
Breeman verder als Dusseldorp
2 juli 2025
Zwarte goud
2 juli 2025
‘Liever een klein baasje dan een grote knecht’
Meest bekeken berichten
Recente reacties