Toyota is niet langer het best verkopende automerk ter wereld. Die eer komt nu het Duitse Volkswagen toe. In de eerste helft van dit jaar verkochten de Duitsers zo’n 20.000 meer auto’s (5,04 miljoen) dan hun Japanse evenknie (5,02 miljoen). De vlag kan dus uit bij VW.

Het is een lang gekoesterde wens van VW om de grootste ter wereld te zijn. Al in 2007 liet VW er geen twijfel over bestaan dat dit de doelstelling zou zijn op korte termijn, maar de crisis stak hier een stokje voor. Nu is het Toyota dat last heeft van een zwakke thuismarkt, terwijl VW weer profiteert van een licht herstellende Europese markt. Beide grootmachten verkochten echter wel minder auto’s dan in de dezelfde periode van vorig jaar, Toyota min 1,5 procent en VW min 0,5 procent.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 september 2025
Toeleveranciers in het nauw
4 september 2025
Eurol partner van Formule 2-team Invicta
4 september 2025
Strategisch partnerschap Allianz Direct en Voogd
4 september 2025
Automotive manager wisselt snel van businessmodel
4 september 2025
Kleinere omzetdaling autobranche in tweede kwartaal
4 september 2025
Betaalbare mobiliteit wordt duurder
Meest bekeken berichten
Recente reacties