Seat heeft zijn plannen tot 2025 gepresenteerd. De nieuwe topman Luca de Meo heeft de strategie voor de komende tien jaar bekendgemaakt, met als hoofddoel het realiseren van duurzame winstgevendheid. De komende twee jaar zullen vier nieuwe modellen gelanceerd worden.
De vier modellen die de komende twee jaar worden gelanceerd, zullen bijdragen aan Seats duurzame groei. De eerste – een compacte SUV – wordt in de eerste helft van 2016 verwacht en markeert het debuut van Seat in dit segment.
Centraal in de toekomstvisie staat de ontwikkeling van modellen in groeisegmenten met een hoge winstmarge op basis van de Leon-formule. Ook wil het uitgroeien tot de meest aantrekkelijke werkgever binnen de Spaanse auto-industrie.
Efficiencyprogramma
Tevens presenteerde het topmanagement van Seat het efficiencyprogramma LEAP, dat de komende twee jaar wordt doorgevoerd en jaarlijks zo’n honderd miljoen euro besparing zal moeten opleveren. Als onderdeel daarvan gaat Seat investeringen inrichten voor de aanpassing van Lijn 1 in de fabriek in Martorell – waar nu de Ibiza wordt geproduceerd – met het oog op een nieuw platform. Het geeft Seat de mogelijkheid om processen te stroomlijnen, overbodige kosten te elimineren en te focussen op activiteiten die waarde toevoegen.