Autofabrikant Toyota wil het door Ford ontwikkelde Applink gaan gebruiken om berijders via hun mobiele telefoon verbonden te krijgen met hun Toyota. Daarmee wordt duidelijk dat Toyota niet in zee wil gaan met de bestaande automobiele concepten van Google (Android Auto) of Apple (Carplay).

Toyota maakte deze stap bekend op de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Opvallend is dat Ford tegelijkertijd bekendmaakte om met ingang van 2017 de modellen naast Applink, standaard eveneens te voorzien van Android Auto en Carplay.

Applink is overigens een app die gebouwd is op het door Ford ontwikkelde SDL-platform (Smart Device Link). Overigens een open source platform, waar anderen aansluiting mee kunnen maken. Op die manier wordt de consument een belangrijke keuzemogelijkheid geboden. Toyota kiest in ieder geval niet voor die weg.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 juli 2025
Twee auto’s extra per maand
8 juli 2025
Tesla-rijders besparen 32 miljoen ton CO₂-uitstoot
8 juli 2025
Prijs occasion stijgt zes maanden op rij
8 juli 2025
Elektriciteitsverbruik wegverkeer in vijf jaar vervijfvoudigd
8 juli 2025
Serenco breidt assortiment Powerhand uit
8 juli 2025
Steeds minder nieuwe daklozen
Meest bekeken berichten
Recente reacties