Mazda Motor Nederland is een samenwerkingsverband aangegaan met Nyenrode Business Universiteit en bureau Authentiek Leiderschap. Doel is het leiderschap bij de Mazda-dealers in Nederland verder te ontwikkelen; volgens Mazda vragen de ontwikkelingen in de automotive branche daar om.

In een éénjarig ontwikkelprogramma krijgen de dealers colleges, masterclasses en vormen van praktijkgericht leren. Ze worden individueel begeleid door coaches van Authentiek Leiderschap bij het toepassen van het geleerde in hun dealerbedrijf.

De importeur vindt dat ontwikkelingen in technologie, markt en klantgedrag vragen om snelle en effectieve (re)actie, “om het dealerbedrijf klaar te maken voor de zeer nabije toekomst.” Zo gaan de dealers samen met de importeur in discussie over toepassing en implementatie van nieuwe business modellen. “Op deze manier ontwikkelen we de mensen en de organisatie tegelijkertijd”, zegt Geraldine Brouwers, Managing Director van Mazda Motor Nederland. “Vaak gaan medewerkers op een cursus en moeten zij achteraf zelf de toepassing zoeken in het bedrijf. Door de combinatie te maken is de toepassing direct geborgd. Klanten merken dat en komen met plezier terug voor onderhoud of voor hun volgende Mazda.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 oktober 2025
RDW vernieuwt erkenningenstelsel
13 oktober 2025
Vos Autotechniek wint vijfde ACtronics Service Point Award
13 oktober 2025
‘Stem verkeersboete af op ernst overtreding’
13 oktober 2025
Concurrentiebeding: bescherming of blok aan het been?
10 oktober 2025
Dodge-specialist viert veertigjarig bestaan
10 oktober 2025
Fastned opent eerste stations in Spanje
Meest bekeken berichten
Recente reacties