Opel gaat een eigen merkgebonden autodeelconcept introduceren. De Duitse autofabrikant is reeds actief met Opel Car Unitiy, een autodeelconcept met bijbehorende app en platform waar particuliere (Duitse) autobezitters hun auto kunnen delen.

Hiermee volgt Opel het voorbeeld van onder andere Car2Go van Daimler Smart en Drive Now van BMW. Tina Müller, hoofd marketing bij Opel en reeds verantwoordelijk voor het platform Opel Car Unity, lanceerde afgelopen vrijdag het eigen autodeelconcept Maven. Onder die naam bestaat in de VS overigens al een fabrieksgebonden autodeelprogramma binnen General Motors.

De voorbereidingen en marketingprogramma’s worden nu ontwikkeld en begin 2017 zal het concept van start gaan; uiteraard alleen met Opels in het programma die op vaste punten in het stadscentrum worden neergezet. Over enkele weken zal Opel het exacte tijdspad bekend maken. Waarschijnlijk zal de Maven-app eerst in Duitsland het licht zien. Andere Duitstalige landen, maar ook Nederland, zijn ongetwijfeld als potentiële markten in beeld voor dit concept.

Opel wil met beide autodeelprogramma’s laten zien dat de volumefabrikant langzamerhand haar horizon wil verbreden van autofabrikant naar aanbieder van mobiliteitsdiensten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
16 april 2025
Nieuwe CEO LKQ Benelux-France bekend
16 april 2025
RODI 2024: zorgen over toekomstige winstgevendheid
15 april 2025
BOVAG doet formeel bod voor nieuwe cao MvT
Meest bekeken berichten
Recente reacties