Rem- en koppelingspecialist Kawe biedt sinds kort naast de high performance koppelingenlijn voor autosport, oldtimers en klassiekers ook geboorde sportremschijven voor vrijwel elke toepassing.

Door een recente bedrijfsovername is kennis en kunde in huis gehaald om remschijven te boren op aanvraag van de klant. Daarmee wordt het probleem omzeild van de enorm lastig te voorspellen vraag, zegt productmanager Antoine Jagers. “Afgezien van een klein aantal fastmovers, zoals remschijven voor de BMW 5-serie en Audi A6, is in dit segment de diversiteit aan aanvragen enorm.” Met de oplossing die sinds kort voorhanden is, valt voortaan op korte termijn maatwerk te leveren.

Binnen 24 uur

De productie vindt plaats op dezelfde locatie in Raalte als waar Kawe’s koppelingen vandaan komen. Voor de benodigde schijven kan het bedrijf putten uit de bestaande voorraad van bijna tweeduizend referenties remschijven van het Spaanse Remsa (sinds vorig jaar onderdeel van ZF). Hierdoor is het mogelijk om voor vrijwel elke toepassing binnen 24 uur een passende oplossing te leveren aan de klant.

Uit voorraad

Jagers spreekt van “een unieke service die niemand in de Benelux kan bieden.” Als voorbeeld neemt hij de productie voor zowel een nieuwe BMW M5 als een jaren tachtig Renault 5 GT. “Dergelijke schijven hadden anders uit voorraad van de fabrikant in Italië of Duitsland moeten komen, wat zeker een week had geduurd. En in het geval van de Renault was deze waarschijnlijk überhaupt niet leverbaar geweest.” Volgens de productmanager is de klant bovendien met een Kawe high performance geboorde sportremschijf vijftig procent goedkoper uit.  
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
9 april 2025
Partnership Vinacles en EV-Database voor rijkere EV-data
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
Meest bekeken berichten
Recente reacties