Bandendiagnose is een kwestie van seconden geworden. Even met het voertuig over de rijplaten en de meting is een feit. De keuze in hardware is reuze, naargelang de behoefte en portemonnee van de afnemer. We nemen een aantal opties bij de kop.

Wat de apparatuur van de diverse aanbieders gemeen heeft, is het gemak dat ze bieden. Waar voorheen de monteur elke band apart moest opmeten – handmatig, foutgevoelig – klaart nu slimme techniek de klus. In een oogwenk gaat het van meten naar weten. Door de bijbehorende pc te koppelen aan het bedrijfsnetwerk belandt de uitkomst vanzelf in het klantdossier. De kleurenprint vol meetgegevens die de receptionist uitdraait, weet zelfs de meest sceptische berijder/eigenaar te overtuigen.

Gemak

Maar er zijn ook verschillen. Neem nu de in Noord-Amerika ontwikkelde Treadspec, die importeur CBX uit Geldermalsen sinds kort levert. Noem de tool niet zomaar een profieldieptemeter, betoogt directeur Maurits Golüke. “Deze diagnosemachine is een commercieel hulpmiddel, verkoopsoftware én -hardware ineen, met een bewezen praktijk in klantenbinding en omzetverhoging.” Lees het hele artikel in nummer 3 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 23 maart is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
9 april 2025
Partnership Vinacles en EV-Database voor rijkere EV-data
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
Meest bekeken berichten
Recente reacties