Vodafone roert zich andermaal op de markt voor de connected car. Deze keer gaat het om een samenwerking met Hyundai.

Eerder maakte Vodafone onder meer Ford connected. Het voorzag in een oplossing waarbij bestuurders konden worden gewaarschuwd voor een ongeluk dat verderop heeft plaatsgevonden. Ook Skoda heeft een samenwerking met Vodafone gesloten. Die geeft bestuurders van een Skoda met het Columbus infotainmentsysteem vanaf 2019 toegang tot Skoda Connect.

Spraakgestuurd

En nu is er Hyundai dat in samenwerking met Vodafone klanten volledige in-car infotainment en online diensten zoals live verkeersinformatie, parkeer- en locatiediensten en voertuigdiagnostiek kan aanbieden. Alle functies zijn bovendien met spraakcommando’s te activeren. Het systeem werkt parallel met Apple Carplay en Android Auto. Het zorgt voor de integratie van de smartphone. Zodoende heeft de bestuurder op het dashboard eenvoudig toegang tot de apps op zijn smartphone.

Ondersteuning

“Deze strategische samenwerking stelt ons in staat veel meer connectiviteit in de auto aan te bieden, met de ondersteuning van een uitgebreid Europees datanetwerk”, zegt Jungsik Suh namens de Hyundai Motor Group. “Het systeem is in de loop van 2019 in heel Europa verkrijgbaar in nieuwe Hyundai-modellen. Hierdoor hebben klanten altijd de meest accurate en relevante informatie bij de hand.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
9 april 2025
Partnership Vinacles en EV-Database voor rijkere EV-data
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
8 april 2025
JATO: Big Three kwetsbaarder dan Duitsers of Japanners
8 april 2025
Valeo lanceert gereviseerde led-koplamp met Stellantis
7 april 2025
R5 tot EV van het jaar 2025 verkozen
Meest bekeken berichten
Recente reacties