Ford-monteurs geven klanten door middel van een persoonlijke online video uitleg over de status van hun voertuig tijdens een apk of onderhoudsbeurt. Aandachtspunten en vervangingsadvies komen aan de orde tijdens de Ford Video Check.

De monteur filmt wat hij tegenkomt en legt uit wat eraan gedaan kan of moet worden. Als de video klaar is, wordt deze via e-mail met de Ford-rijder gedeeld. Zijn de remschijven bijvoorbeeld nog net dik genoeg, maar houdt het niet over? Dan toont de monteur dat aan met een meetinstrument en geeft hij een advies aan de klant – ook over de kosten. Hij of zij kan daarna wel of niet akkoord gaan met het geadviseerde onderhoud. Na de apk stuurt Ford een keuringsrapport met daarin reparatie-, afkeur- en adviespunten. “Onderhoud kan wel eens ondoorzichtig zijn”, licht Ford toe. “Klanten rijden met hun prima werkende auto naar de dealer. Daar blijkt opeens dat er bijvoorbeeld niet meer voldoende profiel op de banden zit of een voorveer is gebroken. Als klant moet je er dan op vertrouwen dat de monteur de waarheid spreekt wanneer hij aan de telefoon uitlegt wat er aan de hand is.”

Goed moment

De verspreiding van het persbericht valt samen met de ophef, eerder vandaag, over de apk-peiling door de Consumentenbond. Volgens pr-manager Sebastiaan van de Pol lag het bericht al even op de plank. “Maar het leek mij nu inderdaad een goed moment rond het nieuws over het onderzoek.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
Meest bekeken berichten
Recente reacties