De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en Autotrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions. Daarvan krijgt de Persgroep 51 procent van de aandelen en TMG 49 procent.

Het nieuwe bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, die beschikt over twintig jaar ervaring in online automotive industrie. Hij spreekt van “een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld.”

Advertenties

Gaspedaal en Autotrack kunnen bogen op maandelijks meer dan twaalf miljoen bekeken auto-advertenties. De sites zijn volgens hun eigenaren aanvullend aan elkaar en bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland vertoont, biedt Autotrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto’s. Autobedrijven kunnen via één loket de Nederlandse koper efficiënter en effectiever bereiken.

Aanbod

Niels Visser, Directeur TMG Digital: “Door onze activiteiten te combineren, hebben wij nu het meest complete en kwalitatieve aanbod. Mensen kunnen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via Autotrack en Gaspedaal. Maar onze ambitie gaat verder. Wij willen de Nederlandse consument echt helpen met het maken van de juiste keuzes in mobiliteit, nu en in de toekomst.” Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
19 november 2025
Schadegarant op de bres voor gebruikte delen
19 november 2025
Omzet Enterprise met miljard dollar gegroeid
19 november 2025
0W-16 motorolie Eurol voor Renault en Dacia
19 november 2025
Legaal upgraden naar led
19 november 2025
Equip Auto, een feest voor de profs
18 november 2025
Fusie AkzoNobel en Axalta in de maak
Meest bekeken berichten
Recente reacties