Hyundai Motor introduceert in al zijn modellen de connectiviteitsdienst Bluelink. Het eerst in de nieuwe Ioniq-range, vervolgens in een tijdsbestek van twee jaar ook in de andere modellen. De nieuwe dienst is de eerste vijf jaar gratis

Bluelink gebruikt telematica om in real-time informatie over weer en verkeer over de brengen, beschikbare parkeerruimte, tank- en laadstations in de omgeving, plus tarieven. De technologie stelt berijders volgens de fabrikant in staat om altijd optimaal met hun auto verbonden te blijven. Niet alleen dankzij het in de auto geïntegreerde modem en een simkaart, maar ook door middel van een app. Die staat via het mobiele netwerk in verbinding met de servicedesk van de fabrikant (zonder daardoor het dataverbruik te verhogen).

Push-bericht

Het systeem omvat Cloud-based stemherkenning, de mogelijkheid om in zes talen tekstberichten te dicteren en het begrijpt natuurlijke gesproken teksten. Daarmee kan de bestuurder bestemmingen als restaurants en tankstations noemen, zodat de navigatie hem er vervolgens naartoe leidt. De app stelt de bestuurder in staat om bijvoorbeeld vanuit huis, op de parkeerplaats van het werk en elders op afstand de autoportieren te ver- en ontgrendelen. De bestuurder krijgt een push-bericht als hij heeft vergeten om de auto af te sluiten. Het geïntegreerde diagnostische systeem informeert de bestuurder doorlopend over de technische status van het voertuig.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties