Het avontuur van Bosch Car Service en de connected service Bosch Car Service Connect is alweer ten einde. Gebruikers hebben nog tot 31 oktober om gegevens uit de app of de website te downloaden. Daarna wordt alle informatie gewist.
Bosch laat weten dat de Bosch Car Service Connect Services en de Bosch Car Service Connect-app niet aan de verwachtingen voldeden, reden om de proef stop te zetten.
Gebruikers van de bijbehorende connector (dongel) wordt gevraagd deze te retourneren bij het bedrijf waar de connector is uitgegeven, of te deponeren bij een inzamelpunt voor kleine elektrische apparaten.
Mijn Bosch Car Service
Inloggegevens voor de connected diensten worden wel bewaard. Zij kunnen gebruikt worden voor de diensten van mijn Bosch Car Service. Die dienst blijft wel bestaan. Klanten van het Bosch Car Service-bedrijf kunnen dus nog steeds afspraken boeken via hun account op de website.
Het was te proberen
Het had er al alle schijn van dat de dongel, waarmee de automobilist 24/7 controle heeft over zijn auto, geen lang leven beschoren zou zijn. Initiatieven van Partspoint, Groupauto en ANWB (hoewel die laatste vooral een middel is om pay how you drive-verzekeringen te kunnen verkopen), lijken allemaal in schoonheid te sterven.
Bosch introduceerde de connected dienst in 2018, nadat er internationaal tweeënhalf jaar aan gewerkt was. Bedoeling was met name de automobilist door de dongel aan het autobedrijf te kunnen binden. Bosch wil verder geen toelichting geven waarom besloten is met het project te stoppen. Geringe animo onder het publiek om ermee te werken, zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.