Solera-dochter Autodata heeft Service-adviseur uitgebracht, als hulpmiddel voor ondersteuning van het baliepersoneel bij het maken van offertes en ramingen voor klanten.

Na het op de gebruikelijke manier selecteren van een voertuig op model of kenteken kunnen gebruikers op één pagina een overzicht openen van alle vervangingsintervallen en onderhoudstijden. Het geeft in klare taal essentiële onderdelen aan voor onderhoud om de klant uit te leggen welke komende werkzaamheden nodig zijn. Daarnaast biedt het de mogelijkheid aanvullende diensten te herkennen en te verkopen. 

Service-adviseur maakt gebruik van de dekking voor onderhoudschema’s met 99% van de meest onderhouden merken en modellen die al beschikbaar zijn in Service Advisor. Door te klikken op een specifiek onderhoud kunnen schatters en taxateurs in voorkomend geval model-specifieke opties zien, die de offerte kunnen beïnvloeden.

Service-adviseur verschijnt als een optie voor gebruikers van zowel de pakketten Service & Maintenance als Diagnostic & Repair van Autodata voor auto‘s en bestelwagens en is beschikbaar in alle talen van de werkplaatstoepassing. Er is ook een Service-adviseur API (Application Programming Interface) beschikbaar gesteld aan werkplaatsen die de technische gegevens van Autodata in hun eigen oplossingen gebruiken. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties