Solera-dochter Autodata heeft Service-adviseur uitgebracht, als hulpmiddel voor ondersteuning van het baliepersoneel bij het maken van offertes en ramingen voor klanten.

Na het op de gebruikelijke manier selecteren van een voertuig op model of kenteken kunnen gebruikers op één pagina een overzicht openen van alle vervangingsintervallen en onderhoudstijden. Het geeft in klare taal essentiële onderdelen aan voor onderhoud om de klant uit te leggen welke komende werkzaamheden nodig zijn. Daarnaast biedt het de mogelijkheid aanvullende diensten te herkennen en te verkopen. 

Service-adviseur maakt gebruik van de dekking voor onderhoudschema’s met 99% van de meest onderhouden merken en modellen die al beschikbaar zijn in Service Advisor. Door te klikken op een specifiek onderhoud kunnen schatters en taxateurs in voorkomend geval model-specifieke opties zien, die de offerte kunnen beïnvloeden.

Service-adviseur verschijnt als een optie voor gebruikers van zowel de pakketten Service & Maintenance als Diagnostic & Repair van Autodata voor auto‘s en bestelwagens en is beschikbaar in alle talen van de werkplaatstoepassing. Er is ook een Service-adviseur API (Application Programming Interface) beschikbaar gesteld aan werkplaatsen die de technische gegevens van Autodata in hun eigen oplossingen gebruiken. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 december 2025
Renault gaat elektrische Fords bouwen
9 december 2025
19 procent meer ongevallen in winter
9 december 2025
ERA breidt uit met radiatoren en intercoolers
9 december 2025
‘Registratie schadevrije jaren krijgt update’
9 december 2025
Buiten kantooruren: Dakar als jongensdroom
8 december 2025
Jaarcijfers Greenwheels: grotere vloot, jongere gebruikers
Meest bekeken berichten
Recente reacties