44 procent autobezitters rijdt paaltjesschade

Uit onderzoek onder 1.028 respondenten, uitgevoerd door Markteffect in opdracht van ABS Autoherstel, blijkt dat 44 procent van de autobezitters ooit schade heeft gereden door een paaltje. Van de mannen rijdt 52 procent schade door het raken van een paal, vrouwen doen dat in 29 procent van de gevallen. Meestal heeft men het paaltje simpelweg niet gezien.

Opvallend is dat 26 procent van de vrouwen het paaltje wel zag staan, maar er toch tegenaan reed. Voor 19 procent van de respondenten is een paaltje zelfs een reden om een andere parkeerplaats te zoeken. Uit het onderzoek blijkt verder dat het in 64 procent van de gevallen om een deuk gaat, in 32 procent om krasschade en in 15 procent van de gevallen om een meer complexe schade.

Bij een autoherstelbedrijf komen gemiddeld per week drie tot zes gevallen van paaltjesschade binnen. Een privérijder rijdt evenveel paaltjesschade als een zakelijke rijder. Bovendien maakt het niet uit of iemand in een stad of dorp woont. Wel zijn er provinciale verschillen. In Overijssel wordt de meeste paaltjesschade gereden en in Noord-Brabant (36 procent) en Drenthe (44 procent) het minst. Bovendien rijden mensen met een hoger inkomen vaker paaltjesschade. De meest voorkomende plaatsen waar de schade wordt gereden zijn: in een woonwijk (39 procent), op een parkeerplaats (34 procent) en bij een supermarkt (17 procent).

Download hier het cijferoverzicht van het onderzoek >>

Onlangs werd Wijnand Mebius de nieuwe algemeen directeur bij ABS Autoherstel. Lees er hier alles over >>

Clem Dickmann

Clem Dickmann studeerde bedrijfseconomie (HEAO en EUR) en marketing (NIMA-C1/C2). Werkte voor een marketing intelligence bureau, waarna een viertal autofabrikanten en -importeurs volgden. Was tot 2002 werkzaam als CEO van Hyundai Nederland. Naast zijn werkzaamheden voor Aumacon is hij actief als NIMA-examinator en analist/columnist. Strategie en marketing zijn de specialismen. In 2003 werd hij – als eerste persoon uit de Nederlandse automotive-sector – gecertificeerd als Register Marketeer (RM). In 2007 behoorde hij tot de eerste lichting Qualified Examiners van het NIMA, in 2010 gevolgd door de benoeming tot Senior Marketing Professional (SMP).

Van Clem Dickmann zijn er nog 39 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Clem Dickmann

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *