Autofabrikanten investeren in snellaadpunten

De Duitse autofabrikanten BMW, Daimler, Ford en Volkswagen (inclusief Porsche en Audi) hebben besloten om via een joint venture te investeren in een Europees snellaadnetwerk.

Daarmee willen de autofabrikanten aangeven dat ze verder investeren in elektrische mobiliteit. De eerste 400 oplaadpunten zijn gepland, maar in 2020 moeten er rondom de Europese verkeersknooppunten enkele duizenden oplaadpunten komen, waarmee de fabrikanten niet alleen een business model rondom het snelladen hebben, maar ook een sterke binding met hun klanten.

De autofabrikanten hebben aangekondigd om het netwerk volgens de CCS standaard (Combined Charging System) in te richten met een laadcapaciteit per oplaadpunt van 350kW. Bij de bekendmaking stelden de betreffende fabrikanten dat zij openstaan voor deelname door andere autofabrikanten. De ceo’s/bestuursvoorzitters Rupert Stadler (Audi), Harald Krüger (BMW), Oliver Blume (Porsche) Dieter Zetsche (Daimler) en Mark Fileds (Ford) stelden in een gezamenlijke verklaring dat ze met deze joint venture hun commitment ten aanzien van een emissievrije mobiliteit moet onderstrepen. 

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1798 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.