Autofabrikanten, hun importeurs en de dealernetwerken proberen op alle mogelijke manieren om de automerkgebonden onderdelenstroom te vergroten. Maar het spel moet wel eerlijk gespeeld worden, zegt Certified Automotive Parts Association-directeur (CAPA) Jack Gilles.

“Autofabrikanten en hun merkgebonden netwerken zijn soms erg hypocriet en denken vooral aan hun eigen belang in plaats van een vrije markt”, aldus Gilles.

In zowel de VS als in Europa wordt vanuit de schadesector – semi-vrijwillig – gewerkt aan hogere kwaliteitsstandaards. Dit is mede het gevolg van de dreigende kwaliteitsproblemen

die worden veroorzaakt door een grote druk op de marges.

Uit onderzoek van CAPA blijkt er technisch gezien veelal geen verschil tussen de kwaliteit van een OE-deel en een aftermarket onderdeel.

Lees hier het hele artikel en de reactie van Jack Gilles in Aftersales Magazine nummer 4 >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
22 december 2025
Vakgarage van der Horst sluit zich aan bij INDI: actuele data voor betere service
19 december 2025
TECH360 levert eerste diagnosespecialist af
19 december 2025
Van Mossel Duitsland neemt leasevloot MisterGreen over
19 december 2025
Gerard Bolder voorzitter RAI Auto’s
19 december 2025
Resultaten autodealers iets beter in Q3
19 december 2025
Verkeersboetes sinds 2021 fors gestegen
Meest bekeken berichten
Recente reacties