Autofabrikanten, hun importeurs en de dealernetwerken proberen op alle mogelijke manieren om de automerkgebonden onderdelenstroom te vergroten. Maar het spel moet wel eerlijk gespeeld worden, zegt Certified Automotive Parts Association-directeur (CAPA) Jack Gilles.

“Autofabrikanten en hun merkgebonden netwerken zijn soms erg hypocriet en denken vooral aan hun eigen belang in plaats van een vrije markt”, aldus Gilles.

In zowel de VS als in Europa wordt vanuit de schadesector – semi-vrijwillig – gewerkt aan hogere kwaliteitsstandaards. Dit is mede het gevolg van de dreigende kwaliteitsproblemen

die worden veroorzaakt door een grote druk op de marges.

Uit onderzoek van CAPA blijkt er technisch gezien veelal geen verschil tussen de kwaliteit van een OE-deel en een aftermarket onderdeel.

Lees hier het hele artikel en de reactie van Jack Gilles in Aftersales Magazine nummer 4 >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties