De resultaten van de laatste BrandFinance Global 500 wijzen uit dat ondanks de groei van Michelin, Bridgestone haar positie behoudt als meest waardevolle bandenmerk ter wereld. Het overstijgt haar Franse concurrent met meer dan honderd miljoen dollar met een merkwaarde van 4,45 miljard dollar.

“De bandenmarkt zal naar verwachting per jaar met vijf procent groeien tot 2015 en de concurrentie voor deze groei wordt steeds groter”,verwacht Bridgestones financieel directeur David Haigh. “Bandenfabrikanten besteden miljoenen dollars aan sponsoring, reclame en promotionele activiteiten om marktaandeel te winnen, met name in Zuidoost-Azië, dat goed is voor de helft van de wereldwijde bandenmarkt.”

Bridgestone verwacht tegen het einde van het jaar tienduizend autobanden per dag te produceren in hun nieuwe fabriek in Pune te India.

Groei is echter niet de enige focus, merkontwikkeling en bescherming zijn ook van cruciaal belang. De Chinese bandenfabrikant ‘Guangzhou Bolex’ produceerde en verkocht banden onder het ‘Gemstone’ merk, met hetzelfde lettertype en kleuren als die van het Bridgestone handelsmerk. Bridgestone kwam snel in actie en toonde haar bescherming voor intellectuele eigendomsrechten en het onderhouden van de merkwaarde wereldwijd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 december 2025
Registraties november in de plus, jaartotaal blijft nog achter
1 december 2025
Leugens, grove leugens en…
28 november 2025
Autotechnica Amsterdam overgenomen door Alliance
28 november 2025
Lynk & Co stopt abonnementen en focust op verkoop
28 november 2025
Beste Leasemaatschappijen 2026 bekend
28 november 2025
Athlon wint Innovatie Award met Flex+
Meest bekeken berichten
Recente reacties