Care wil schades voorkomen

Care Schadeservice zal in 2012 meer de nadruk gaan leggen op overnames, schadepreventie, ondersteuning van lokale acquisitie door de vestigingen, het vergroten van de naamsbekendheid en gaat zich daarnaast op de ongestuurde markt richten. Hierbij zal het bedrijf flink gaan inzetten op het gebruik van internet.

“De site en de processen erom heen worden op dit moment gebouwd en zullen per 1 april operationeel zijn”, aldus Johan van Klinken, directeur van Care Schadeservice, in zijn speech op de nieuwjaarsreceptie.

Care zoekt bedrijven die waarde kunnen toevoegen en synergievoordelen hebben. Dit kunnen dus ook zeer goed draaiende bedrijven zijn, die vanwege hun ligging of klantenmix goed bij het schadebedrijf passen. Van Klinken: “De focus blijft ook internationaal. Het afgelopen jaar hebben we met PWC bepaald wat de meest aantrekkelijke landen zijn en we zijn nu in gesprek met diverse buitenlandse partijen. Er is zelfs al een bod uitgebracht.”

De naamsbekendheid van Care is op dit moment twintig procent, één op de vijf Nederlanders kent het bedrijf. Door zich op schadepreventie te gaan richten hoopt de schadehersteller haar bekendheid te vergroten. “Niemand is namelijk geïnteresseerd in het onderwerp schade, behalve als het je net overkomt. Als je de aandacht wilt hebben moet je dus op preventie profileren. Dat gaan we dan ook doen onder de noemer Take Care. We gaan als schadehersteller vertellen hoe je schades moet voorkomen”, legt Van Klinken uit.

Wat dit jaar gaat doen is moeilijk te voorspellen. Toch heeft de directeur hierover wat te vertellen in zijn speech. “De Nederlandse Bank (DNB) legt veel druk op de verzekeraars om hun autoportefeuille rendabel te maken. Dit kan betekenen dat de premies omhoog gaan en er dus minder cascoverzekeringen verkocht worden en daardoor dus minder sturing. Het kan ook juist hardere sturing betekenen om daarmee de kosten te drukken. Ik verwacht het laatste en ben DNB dan ook dankbaar voor hun inmenging in de schadewereld.”

Van Klinken ziet ook nog groeikansen in de WA-sturing: “Hoe krijgen we de ongestuurde klant die een gelduitkering krijgt naar het geselecteerde netwerk, om zodoende lagere offertes te krijgen voor de verzekeraar en ook meer werk voor het netwerk? Deze markt is nog volledig ongestuurd.”

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *