De moderne consument wil, mede om budgettechnische reden, een keuze kunnen maken. Dat slaat op merken, maar ook op de prijs-kwaliteitverhouding. Dat geldt ook voor de werkplaatsklant. Garagebedrijven dienen daar op in te spelen.

Om garages te helpen de keuzemogelijkheid voor hun klanten te vergroten, introduceert de grossiersgroep Cartal Rijsbergen een eigen lijn remdelen. Deze remmenlijn zal op de aanstaande Expo van Cartal Rijsbergen (17-19 maart) in het AZ stadion te Alkmaar voor het eerst onder het Across-label worden aangeboden.

Across is het eigen merk van de grossiersgroep. Onder dit label worden al diverse olieproducten en koelvloeistof aangeboden. “De Across-remdelen zullen overigens niet als een budgetlijn worden gepositioneerd, maar als een matching quality alternatief”, benadrukt directeur Eric Jansen. “Het voordeel van een eigen merk is dat je het exclusief in de markt kan positioneren. Concurrenten zijn altijd snel met het kopiëren van wat wij nieuw ontwikkelen. Met een eigen productlijn kan dat niet. Met het Across-label zijn we door het onderscheidende aanbod beter in staat een voorsprong op de concurrentie te bewerkstelligen.”

Mogelijkheden

In het nieuwe magazine dat 25 februari verschijnt, staat ook te lezen dat Cartal Rijsbergen zeker ook meer mogelijkheden ziet in de verdere professionalisering van werkplaatsconcepten die zij ondersteunen. Zo staat Autofirst klaar om te kunnen worden uitgerold en het nieuwe concept van AD Nederland biedt ook mogelijkheden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties