Citroen / Eurorepar kiest voor Mivar Group

Het universele werkplaatsconcept Eurorepar van Citroën start begin januari 2012 in Nederland met de eerste vijf dealers, die het concept gaan ondersteunen. Om binnen Eurorepar te kunnen beschikken over technische informatie, in combinatie met een technische helpdesk, heeft men gekozen voor Mivar Group.

Mivar levert technische informatie systemen van haar Duitse partner Audacon en verzorgt ook de helpdesk voor voertuig technische informatie en diagnoseproblematiek.
Eurorepar is in 2003 gestart, om dealers werkzaamheden aan andere merken dan Citroën te kunnen laten doen.

Daarnaast rolt Mivar nu het Control-systeem uit, om bedrijven een duidelijk beeld te laten krijgen van de werkelijke kosten voor reparatie en/of onderhoud. Momenteel draait een pilot van het systeem bij twee lease- en dealerorganisaties. Tevens wordt er een koppeling gemaakt tussen Control en Leasewise. “We verwachten begin 2012 de systemen op bredere schaal uit te kunnen rollen”, aldus Peter Odding van Mivar.

Alsof dat nog niet genoeg nieuws is rondom Mivar, kan er ook gemeld worden dat Stichting Mobiliteitsleren voor de technische informatiesystemen van Audacon gekozen heeft. De informatie waarmee de studenten gaan werken, zal in de meeste gevallen identiek zijn aan de informatie die hij straks in de praktijk tegenkomt.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *