Claire moet omzet werkplaats opkrikken

Claire Automotive Support en Middenduin Automotive gaan samenwerken om autobedrijven te ondersteunen bij het verbeteren van de omzet, rendement en klanttevredenheid in de aftersales. Samen lanceren ze Claire, een online werkplaats management applicatie waaraan 4 jaar ontwikkeling is voorafgegaan. Claire is ontwikkeld als oplossing voor de jaarlijks teruglopende werkplaats omzet bij autobedrijven.

De gedachte achter Claire is dat autobezitters niet willen betalen voor onnodige tijdsverspilling in de garagewerkplaats. Bovendien wordt transparantie verlangd met betrekking tot de gefactureerde onderhouds- of reparatiewerkzaamheden.

De tijdsverspilling in de werkplaats wordt weggenomen omdat alle monteurs met een tablet werken. Deze tablets  zijn voorzien van zelf ontwikkelde revolutionaire software. Daarmee wordt per onderhoudsbeurt/reparatie op een gestructureerde en gestandaardiseerde manier vermeld welke werkzaamheden aan de auto dienen te worden uitgevoerd. De tablet bevat tevens een elektronische checklist welke dient te worden doorlopen.

Wenselijke of noodzakelijk uit te voeren werkzaamheden worden daarin vastgelegd en naar de service adviseur verzonden voor direct nader overleg met de klant. Zo worden onder andere de wachttijden van de monteurs op toestemming voor de uit te voeren (extra) werkzaamheden drastisch verminderd. Ook wordt de technische controle sterk verbeterd en is heen en weer geloop tussen de receptie en de werkplaats niet meer nodig. 

Transparantie

“De praktijk in de afgelopen jaren heeft geleerd dat wij met behulp van Claire 30 tot 40 procent (tijd)verspilling in het werkplaatsproces hebben kunnen elimineren’’, aldus Alex Visser de geestelijke vader van Claire en directeur Claire Automotive Support. Omdat de tablet ook is voorzien van een camera wordt de klant tijdens de afstemming met de service adviseur, ook op afstand, online/real time voorzien van foto’s over de uit te voeren (extra) werkzaamheden. Dat verhoogt de transparantie van het advies en daarmee de klanttevredenheid, aldus Visser.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.