Dealerverzekerd heeft oplossing verzekeringsproducten

De verkoop van verzekeringsproducten levert het auto- en garagebedrijf niet alleen een bepaalde extra marge op, ook kan in veel gevallen grip worden gehouden op het eventuele schadeaanbod. Zoals al langer bekend, zal per 1 januari aanstaande, de individuele diplomaplicht gaan gelden voor verkopers van verzekeringsproducten.

Dat geldt ook voor de medewerkers van het auto- en garagebedrijf die de klant adviseren bij de aanschaf van een verzekering. Verzekeraars zijn vanuit de Autoriteit Financiële Markten straks verplicht om te controleren of een bedrijf over medewerkers met de juiste papieren beschikt. Er is een overgangsregeling, waarbij ondernemingen de tijd hebben om tot 1 juli 2015 de betreffende medewerkers te laten scholen. Bij veel auto- en garagebedrijven is daar nog geen serieuze start mee gemaakt. Daardoor lopen ondernemingen in de branche het risico om straks een omzet- en vooral margestroom te gaan missen.

Oplossing

Voor bedrijven die de stap toch niet kunnen of willen zetten, heeft Dealerverzekerd.nl nu een oplossing. Eén die ondanks de naam niet alleen voor merkdealers, maar ook voor universele garages geldt.

Frank Noomen van Dealerverzekerd: “Bij het autobedrijf kan de consument die op zoek is naar een verzekering, zelf op onze website op zoek naar het voor hem of haar juiste verzekeringsproduct. Dit gebeurt dus zonder tussenkomst of advies van het betreffende autobedrijf. De laatste is slechts een zogenaamde lead generator, iets wat wel binnen de nieuwe regelgeving kan. Bijkomend voordeel is dat de consument zelf kan aangeven waar hij eventuele schades hersteld wil hebben, wat in de praktijk veelal de lead generator zal zijn.”

Dealerverzekerd.nl brengt, via een volmachtbedrijf, de risico’s onder bij Nationale Nederlanden. Zij geeft een doorlopende vergoeding aan de dealer en stuurt bij schade de klant naar de dealer. “Bijkomend voordeel is dat er geen eigen risico in rekening bij de klant wordt gebracht”, aldus Noomen.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1718 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *