Het marktaandeel wat betreft de verkoop van nieuwe personenauto’s voor de Europese Top 100 dealergroepen, lag in 2010 op 24,6 procent. In 2007 was dat nog 21,9 procent. De groten blijven groeien en vooral sterker worden. Dat is de uitkomst van het jaarlijkse Autobiz dealergroepenonderzoek, dat binnenkort verschijnt.

Gemiddeld heeft een Europese dealergroep uit de top vijftig in 2010 ruim 61.000 nieuwe personenauto’s (2009: 59.000 stuks) verkocht, realiseerde deze een omzet van 1,9 miljard euro (2009: 1,7 miljard) en beheerde de groep zeventig vestigingen (2009: 66 stuks).
Belangrijk is dat deze dealergroepen efficiënter zijn geworden, want wat betreft personeel was het gemiddeld aantal medewerkers in 2010 ongeveer 4.900, terwijl dat er een jaar eerder 5.100 waren. Een duidelijk hogere productiviteit.
Wat niet veranderd is, is het aantal landen waar men actief is (2,7 landen) en het aantal fabrikanten (6,2 OEM’s) dat men vertegenwoordigd.

Het aandeel van de top honderd Europese dealergroepen in de totale Europese nieuwverkopen ontwikkelde zich als volgt:

2007 21,9 procent
2008 22,7 procent
2009 23,4 procent
2010 24,6 procent

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties