Gefco Benelux is een pilot gestart van een volgsysteem voor autotransport binnen Nederland. Met het systeem wil de transporteur het hele logistieke proces van autotransport in kaart brengen en zo kwaliteitsgarantie bieden aan de dealers.

Door middel van mobiele telefoons worden zowel autodealers als Gefco op de hoogte gehouden van de status van het transport. Dealers kunnen met dit systeem zien wanneer de auto’s geleverd worden en hiermee rekening houden voor de opbouw van de showroom. Daarnaast kunnen ze extra service bieden aan klanten. aangezien zij precies weten wanneer de bestelde auto’s geleverd worden.

Will Walravens, directeur Gefco Automotive in Oosterhout: “In de loop van 2011 zullen we ook de autofabrikanten betrekken bij dit volgsysteem, zodat we het logistieke proces nog beter in kaart kunnen brengen.”

Bij Citroën-dealer Emerpark en Peugeot-dealer Iriks in Breda en Oosterhout is de pilot inmiddels gestart. Binnenkort zullen 95 Citroën-dealers en 147 Peugeot-dealers zich aansluiten bij het project.

In 2011 verwacht het Franse Gefco Automotive een totale markt van rond de 500.000 personenauto’s, een stijging van drie procent ten opzichte van 2010.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties