De ANWB startte in november 2011 met de online verkoop van nieuwe auto’s binnen haar Autokoopservice. In samenwerking met Nieuweautokopen.nl meldt de bond over heel 2012 een verkoopstijging van vijftig procent naar in totaal 750 online verkochte voertuigen. Het merk Kia is daarbij favoriet.

Kia is met de modellen Picanto, Rio en Sportage het afgelopen jaar bij de ANWB Autokoopservice het meest online verkochte automerk. Kia onttroont daarmee Skoda die in 2011 de nummer één was met vooral de verkoop van de Fabia.

“De verwachting is dat Renault met de Twingo, de Megane en de Clio het komende kwartaal Kia van de eerste plaats zal verdringen. In het laatste kwartaal van het afgelopen jaar was er naast deze modellen Renault een stijgende belangstelling te zien voor de Peugeot 107, de Citroen C1, de Toyota Aygo en de Yaris”, laat de persdienst van ANWB weten.

De online verkoop heeft net als de autoverkoop via de showrooms te lijden onder de economische crisis. “Zonder crisis zouden de online verkoop van nieuwe auto’s een stuk hoger geweest zijn”, aldus ANWB en Nieuweautokopen.nl.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 november 2025
Indoor navigatie voor Hyundai
19 november 2025
Schadegarant op de bres voor gebruikte delen
19 november 2025
Omzet Enterprise met miljard dollar gegroeid
19 november 2025
0W-16 motorolie Eurol voor Renault en Dacia
19 november 2025
Legaal upgraden naar led
19 november 2025
Equip Auto, een feest voor de profs
Meest bekeken berichten
Recente reacties