Fleetselect: export is een hype

Uit de Fleetselect-gegevens van de occasion-benchmark over de maand januari blijkt, dat de Chevrolet Matiz het beste verkocht is. Dit model heeft de hoogste gemiddelde opbrengst ten opzichte van de benchmark, gevolgd door de Peugeot 107 en de Peugeot 207 SW. De verdeling van de kopers bij de export eindigde in december nog op twaalf procent, de afgelopen maand was dat een procentje minder.

Toch is de export over heel 2011 flink gestegen. Egge Selles van Fleetselect: “We hebben vorig jaar een stijging gezien van meer dan veertig procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Export is een hype, en dan drukken we ons nog voorzichtig uit.” Fleetselect werkt in haar exportveiling samen met Autobid, het grootste online veilinghuis van Duitsland. “Vooral jonge auto’s met veel kilometers doen het goed. Volkswagens, BMW’s en Opels zijn populair, maar ook de Koreaanse merken zijn steeds interessanter voor de export”, aldus Selles. In Januari bracht de Toyota Landcruiser V8 het meeste op bij de export.

Fleestselect organiseert sinds 15 december speciaal voor Driessen Autogroep in de regio Eindhoven de complete remarketing van gebruikte auto’s. Driessen laat alle transacties met het eigen handelsnetwerk lopen via de online veiling van FleetSelect.

Download hier het complete cijferoverzicht >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *